Saturday 2 February 2019

Getting Away and A Day in the Life of Lynne

Getting Away

It is high time for another update and Matthew has put us to shame by publishing two since our last one!!  See Matthew's blog  They say that time on the Africa Mercy takes on a different dimension - and that seems to be true!  Or it could be our age!

It is now February, Christmas has been and gone - but we had a great time.  A very different Christmas although we still managed our Little family Christmas Eve tradition of reading 'The Night before Christmas' but this year over Skype.  We are very grateful for the good internet on board and also managed a family Skype the Sunday before Christmas with our girls, Lynne's mum, sister and her two children; on Christmas Day we joined with our church congregation for a carol and prayer; and later that day with Hannah and her Christmas day hosts - friends from church.

We took advantage of the long ship holiday weekend between Christmas and New Year and took a three day trip up country to Kindia with our friends who we did OnBoarding in Texas and field practice in Guinea with - Jennifer, Ian and Merryl.  It was good to get out of the noise, busyness and dust of Conakry and see green vegetation and hear the birds and insects (outside not inside the hotel).  We were reminded of how noisy the ship is!  You may have seen some photos that we posted on Instagram and Facebook but we visited some beautiful waterfalls and were fortunate to have a tour of the Mercy Ships Agricultural Centre where nationals are trained in sustainable farming methods - absolutely fascinating.  We had a brilliant driver in Abdulay who took good care of us, took the potholed tracks in his stride and also acted as our interpreter.

Bride's Veil Falls







At the Agricultural Centre

Still not good at selfies!!

Or positioning photos!




Mushroom farming on the left




Aquaponics under construction on the right

Pool at Kissili Falls




Time for lunch before heading back


Spent some time swimming until something was spotted moving in the water at which point we got out quick - it was a bra!!






It was back to work as normal on January 2nd - whatever normal is but we are certainly enjoying ship life, living on a ship and community living.  We are constantly in awe of everything that goes on here and often look around and think 'this just shouldn't work' ..... but it does.

So, what is a typical day .... or week?

We both work 'business' hours of 8.00 am to 5.00 pm Monday to Friday, although Stuart has now been put on the 'On Call' rota for the Deck Department.  He could be called out for anything at anytime on the 24 hours he is on call - but hasn't as yet so we can't tell you what that entails.  Although Matthew has been for a while and he was putting out rubbish on Christmas Day!

We normally go to breakfast 7.15 am to 7.30 am and then Stuart goes off for Deck Devotions.

Lynne's day as Ward Administrative Assistant is a bit like going to the airport - 'hurry up and wait' followed by 'hurry up and wait', etc!  The day involves checking which patients are on the ward, keeping the statistics and database up to date, finding out which patients are being discharged (only after Doctor's rounds are finished), making their Outpatients appointments, organising discharge photos (all patients being discharged are offered a 'souvenir' photo of themselves and fellow patients, nurses and anyone else they want in the picture to take home.  These are precious items and we heard of a patient who had been treated on a previous field service, kept his photo showing it to crew when coming for follow up surgery some years later when the ship returned.)  Some patients go home but some live too far away to get back to their Outpatients or Rehab appointments and so need booking in at the Hope Centre (which is the the Mercy Ships 'hotel' type accommodation off ship.) Then it's finding out which patients are being admitted for surgery the following day (when screening is finished!), which beds they will be in and if any patients are changing beds.  

There are three wards, with another 10 bedded ward available if needed.  Two of the wards have 20 beds, and the third ward has 15 beds plus two ICU beds and two Isolation beds.  The wards are very busy, and usually noisy, places, particularly in the morning when Hospital Chaplaincy visit each of the three wards to speak, sing and pray with the patients, Doctors are doing their rounds, patients and caregivers are having breakfast and getting up for the day.  Caregivers, who are needed for all patients under 18, sleep under the patient's bed on a mattress.  Spaces between the beds are about 18".  Wards are mixed - male and female, adults and children but they are such friendly places with crew and patients look after, and looking out, for each.

Lunchtime is 12 noon to 1.00pm - but we rarely manage the hour.  After lunch, nurse allocations need doing in time for shift change at 2.00pm; patients meals are ordered for the next day (which is slightly more complicated than imagined depending on the type of surgery, when the surgery is, how many caregivers, etc; also for meal purposes children over 12 are adults!); patient visiting lists are needed for each ward and the gangway for the Gurka guards; more statistics; scanning charts for discharged patients (currently more are discharged than scanned each day!).  All this fits around random jobs, queries and phone calls.  

We normally have dinner about 6pm and try to get on deck to watch the sunset.  Have to be quick though as it happens surprisingly quickly!


  
We are loving our time on board here but don't want to bombard you with too much information at once, so Stuart will share a typical day with you in the next blog (which will be more timely than this one!) and we will share a non-working typical(ish) week another time.




In the meantime these three photos show some of the impact Mercy Ships has had during 2018.





 Although only about 400 crew serve on board at any one time most are short term and this photo shows just how many serve during a year and from so many different countries!  It's great living in a multi-national community!  Interesting, fun, challenging and sometimes just confusing!!



8 comments:

  1. Fantastic blog! You describe everything so well it feels like we're actually there with you! Stay safe and well, and know that you are prayed for daily. Much love to you all, Lesley & Ne

    ReplyDelete
  2. Are you looking for a business loan, personal loans, mortgage loans, car loans, student loans, unsecured consolidation loans,project funding etc ... Or simply refuse loan from a bank or financial institution for one or more reasons? We are the right solutions for credit! We offer loans to businesses and individuals with low and affordable interest rate of 2%. So if you are Interested in an urgent and secured loan. For more information kindly email us today Via: elegantloanfirm@hotmail.com.



    ReplyDelete
  3. real testimony and good news !!!

    My name is Mohammad, I just received my loan and has been transferred to my bank account, a few days ago I applied to the Dangote Loan Company through Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), I asked Lady Jane about the Dangote Loan Company's requirements and Jane told me that if I had all the requirements that my loan would be transferred to me without delay

    And believe me now because my Rp11 billion loan with an interest rate of 2% for my Coal Mining business has just been approved and transferred to my account, this is a dream to come, I promise Lady Jane that I will tell the world is this true? and I will tell the world now because this is true

    You do not need to pay registration fees, license fees, comply with the Dangote Loan Company and you will get your loan

    for more details contact me via email: mahammadismali234@gmail.com and contact the Dangote Loan Company for your loan now via email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  4. KABAR BAIK!!!
    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, jadi banyak pemberi pinjaman di sini semuanya penipu dan mereka ada di sini Untuk menipu Anda dari uang yang Anda peroleh dengan susah payah, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp1.000.000.000,00 dari seorang wanita di Turki dan saya kehilangan sekitar 27 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 27 juta. Namun saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang macet karena hutang.
    Ketika pencarian saya untuk perusahaan pinjaman swasta yang dapat diandalkan berlanjut, saya melihat iklan lain secara online dan nama perusahaan tersebut adalah WORLD LOANS COMPANY dari Nigeria. Saya kehilangan 13 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya ajukan.
    Semoga Allah dipuji, seorang teman saya yang mengajukan pinjaman dan juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan yang dapat diandalkan di mana Ny. Ana Michael sang manajer cabang bekerja, dan saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp1.000.000.000,00, dan mereka meminta kredensial saya yang saya kirimkan dan setelah mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah lelucon dan mungkin itu adalah salah satu tindakan penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya kagum ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat dari mendapatkan bisnis saya terputus ke udara dan dilikuidasi dan hari ini bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakan dia tidak tahu tentang perusahaan fashion saya.
    Jadi saya menasehati semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menyenangkan menghubungi Mars. Ana Michael melalui email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (dianpelangiindonesia@gmail.com)
    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan baik yang sama dalam hidup Anda.

    ReplyDelete
  5. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.850juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum
    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Wahyu Sapto Handoko
    Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
    Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
    Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
    Email: (helenwilson719@gmail.com)

    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete



  7. MIKE FISHER HACKERS SERVICES FOR HIRE



    Hello i am a professional hacker ceo of Mike group if you require services of a certified and experienced ethical hacker for your general ethical and specialized Hacks?


    + Access various social networks (facebook, twitter,Instagram, Google+, etc)

    + Specialized and experienced hacking into Educational

    Institutions, Change of Grades, Clearing of Criminal Records, Blog Hack, Clear Credit Card Debts, Drop Money Into Credit
    Cards, Smartphone Hacks, Bank Account Hacks in various parts
    of the world etc,



    + Hack into email accounts (gmail, yahoo, aol, etc)

    +crypto currency / funding (bitcoin etc)
    + Contact Mike Hacks +1(765) 705-0044
    email; blankatm156@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Salam kepada semua warga negara Indonesia, nama saya Yeyes Ristintares tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui kebaikan Ibu Ny. Helen Wilson. Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 32 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya memanggil keberanian dan menghubungi Ibu Helen.

    Saya mengajukan pinjaman 900 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 48 jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda. Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: + 1-585-326-2165 untuk Anda pinjaman

    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini. Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Sekali lagi nama saya Yeyes Ristintares, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: yristintares@gmail.com

    ReplyDelete